Hey there! I am using Kariyer.net

Uzuun bir aradan sonra İK bloğumu aktif hale getirmeye karar verdim. Hem de bu sefer çiçeği burnunda bir İK'cı olarak! :)


2019'a kadar Kariyer.net'e hep ''İş arayan'' olarak giriş yapmıştım. Yaptığım iş başvurularının işveren tarafında nasıl gözüktüğünü sürekli düşünüp dururdum.

Kendime uygun gördüğüm bir ilana başvurduktan sonra aklıma şunlar geliyordu:
  • Önyazım karşı tarafta nasıl gözüküyor? 
  • Özgeçmişimi her gün güncellemem gerçekten işe yarıyor mu? 
  • Başvuru yaptığım firmalardan bazen 1 gün bazense 1 ay sonra otomatik mesaj alıyordum. Firmadan gelen ''Başvurunuzu aldık ama sizi işe almayacağız ehe ehe'' otomatik mesajının anlamı tam olarak nedir? (Evet, otomatik mesajı okurken tam olarak hissim buydu)
  • Halk arasında efsane olmuş ''Filtrelemeden geçememe sorunsalı'' gerçek mi? 
Son cümleye bir örnek verecek olursam; üniversiteden daha yeni mezun olmuştuk. Çok sevdiğim bir arkadaşımla sohbet ederken bana ''Henüz hiç deneyimim olmadığı için işe alınacağımı sanmıyorum. Bu iş ilanları sitelerinde filtreleme özelliği var. İK'cılar önlerine çıkan kutucukta en az iki yıllık deneyimi işaretliyorlar bizim gibiler hoooop çöpe gidiyor'' demişti. O günden itibaren filtreleme olayına kafayı takmıştım.

Bu sene aklımdaki soruların hepsine yanıt buldum -aydınlandım diyebilirim-


*Dikkat birazdan okuyacaklarınız kariyer.net ile ilgili minik spoiler içerir :)

İK Uzmanı aradığımızı ve ilanı yayınladığımızı farz edelim. Siteye girip güncel ilanlar kısmına tıklıyor ve İK Uzmanı ilanımızı görüyoruz. 
İlanın hemen yanında bu ilanı toplamda kaç kişinin incelediğini, kaç kişinin başvuru yaptığını ve kaç kişinin kriterlere ne kadar uygun olduğunu gösteren bir yer var.

Şöyle ki: İK Uzmanı - İlanı görüntüleyen 250 kişi - Başvuran 230 Kişi - Kriterlere uyan 180 Kişi gibi.

Hangi seçeneği görüntülemek isterseniz ona tıklamanız yeterli. Diyelim ki ben tüm başvuranları görmek istiyorum. O zaman 230'a tıklıyorum ve ilana başvuran adayların tümünü görebiliyorum.

Aday görüntüleme ise şu şekilde oluyor: İlana başvuran adayları görüntülüyorum. 230 kişinin adı soyadı (fotoğrafı ile birlikte) alt alta sıralanıyor. Bu sıralama başvuranların hepsini gösteriyor. Eğer ki biz başvuranlar hakkında bilgi öğrenmek istiyorsak ''Detaylı görünüm'' seçeneğine tıklıyoruz. Yine 230 kişinin hepsini görüyoruz fakat bu sefer isim soyisim ve fotoğrafı haricinde ön yazıları da görme fırsatı buluyoruz. Ön yazıları bu alandan okuyabiliyoruz. Eğer özgeçmişinizi incelemek istiyorsak isim-soyisminize tıklıyoruz böylelikle aday hakkındaki tüm bilgilere ulaşabiliyoruz.

Spoiler 1: Ön yazıya tıklayınca özgeçmişiniz görüntülendi bildirimi almıyorsunuz. 

Özgeçmişi her gün güncellemek iş yarıyormuş. Çünkü site adayları sıralarken özgeçmişinin güncellendiği tarihe göre önümüze getiriyor. Eğer iş arıyorsanız cv'nizi her gün güncellemenizde fayda var.

Gelelim otomatik mesaja. 
Bu mesaj size başvuru yaptığınız firma tarafından ne kadar erken gelirse İK'cı karşısındaki adayı o kadar çok önemsiyor anlamına geliyor bence. Firmanın çalışanlarına değer verip vermediğini öğrenmek için bir ipucu olabilir. 

Spoiler 2: Mesajın içeriği hazır bile olsa size o maili gönderen kişi bir İK'cı. (Ben bir ilana başvuru yaptığım takdirde site otomatik olarak mesaj gönderiyor diye düşünürdüm)

Bir ilana binlerce başvuru gelmişken filtreleme özelliğinin kullanılmaması çok büyük kayıp olurmuş bence. İK Uzmanı pozisyonu için en az 3 yıllık deneyim aranıyor diyelim, deneyimi olmayan ve daha çok az deneyimi olan adayları havuzdan elememiz gerekiyor ki kriteri gerçekten sağlayan adaylara daha kolay ulaşabilelim.
Maalesef ''filtreleme'' olayı deneyimsiz adaylar için bir dezavantaj. 

Şimdilik bu bilgileri paylaşıp ElifceİK'nın ilk blog yazısını bitiriyorum.

2019'da bol İK'lı yazılarla bir arada olabilmek dileğiyle...

Yorumlar

  1. ben Ekvatorlu Helena Julio, bu konuda Le_Meridian Funding Investors hakkında iyi konuşmak istiyorum. Le_Meridian Funding Investors, şehrimdeki tüm bankaların bana 500.000,00 USD tutarında kredi verme talebim reddettiğinde bana maddi destek veriyor, ben Ekvator'daki bankalarımdan borç almak için elimden geleni yaptım ama hepsi geri çevirdiler çünkü kredim düşüktü ama Tanrı lütfuyla Le_Meridian'ı tanımaya başladım, bu yüzden kredi başvurusunda bulunmaya karar verdim. İnşallah bana 500.000,00 USD'lik kredi verdiler. Ekvator'daki bankalarımın beni geri çevirdiği kredi talebi, onlarla iş yapmak gerçekten harikaydı ve işim iyi gidiyor. İşte bunlardan kredi başvurusu yapmak istiyorsanız Le_Meridian Funding Yatırım E-posta / WhatsApp İrtibatı: E-posta: lfdsloans@lemeridianfds.com / lfdsloans@outlook.comWhatsApp İletişim: + 1-989-394-3740.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder