Peryön Güney Marmara Geleceğin İK'cılarını yetiştiriyor!

İlk olarak Peryön ile yazıma başlamak istiyorum. Peryön; insan kaynakları alanında çalışan kişileri bir araya getiren, 1971 yılında Türkiye'de İnsan Yönetimi alanında kurulmuş ilk sivil toplum kuruluşudur. İstanbul merkez olmak üzere İç Anadolu, Ege, Güney Marmara, Trakya ve Güneydoğu Anadolu'da şubeleri bulunmaktadır.

‘’Derneğin amacı, insan gücü yönetiminin gelişmesine katkıda bulunmak, personel ve insan kaynakları yöneticileri arasında mesleki ve sosyal dayanışmanın gelişmesini sağlamak ve çalışma barışına katkıda bulunmaktır.
Avrupa Personel Yönetimi Derneği ’nin ve Dünya Personel Yönetimi Dernekleri Federasyonu‘nun en eski üyelerinden biri olan PERYÖN, bu platformlarda ülkemizi temsil eden tek dernek olma sıfatını da gururla taşımaktadır.
PERYÖN aynı zamanda toplumun gündemine de duyarlı bir sivil toplum örgütü olarak faaliyetlerini sürdürmektedir.’’
Peryön Güney Marmara’nın Uludağ Üniversitesi Kariyer Araştırma ve Uygulama Merkezi ile birlikte gerçekleştirdiği ‘’Geleceğin İK’cıları’’ eğitim programı bu sene dördüncü dönem mezunlarını verdi. Programın üçüncü mezunlarından olmak benim için heyecan ve gurur vericiydi.
‘’Geleceğin İK’cıları’’ Eğitim Programı nedir?
Peryön Güney Marmara’nın Uludağ Üniversitesi Kariyer Araştırma ve Uygulama Merkezi aracılığıyla Uludağ Üniversitesi öğrencilerine İnsan Kaynakları alanında hem bilgi hem de teori kazandırmaya yönelik hazırlanmış sertifika programıdır. Programın duyurusu Uludağ Üniversitesi Kariyer Merkezi aracılığıyla ilan edilmektedir. Başvurular özgeçmişleri bizzat Karmer’e götürülerek yapılmaktadır. Kontenjan dahilinde programdan yararlanacak olanlara mail ile bilgilendirme gelmektedir ve programa katılacak öğrencilerle insan kaynakları eğitimi başlamaktadır.
Geçen seneki eğitim nisan ayında başlamıştı. İlk gün Peryön Güney Marmara Yönetim Kurulu Başkanı Levent Özçengel gelip bizi program hakkında bilgilendirmişti. Program başladığında Bursa’da İK alanında başarılı olmuş yöneticiler vakitlerini bizler için ayırdılar ve İnsan Kaynakları hakkında bilgi sahibi olmamıza yardımcı oldular. Program aracılığıyla henüz üniversite öğrencisiyken İnsan Kaynakları alanında kitaplardan, internetten okuyup bir ay içinde unutmaya başlayacağımız bilgileri; alanında uzmanlaşmış kişilerden öğrenme fırsatı bulduk. Programa katılan öğrencilere ayarladıkları stajla öğrendiklerimizi deneyimleme fırsatımız oldu. Böylelikle hem teorik hem de pratikte İnsan Kaynakları departmanında çalışmak ne demek, İK’cılar ne iş yapar ve İK’nın fonksiyonları nedir öğrenmiş olduk.
Bu programda aşağıdaki eğitim çizelgesinde de göreceğiniz üzere;
Performans değerlendirme
Mülakat teknikleri
Ücret yönetimi
Bordro
Yetenek Yönetimi gibi İK ile ilgili birçok alanda bilgi sahibi olduk.

Eğitime düzenli olarak katılım gösterenler olarak son gün sertifika töreni düzenlendi. Ve programın eğitim kısmını tamamlanmış oldu. Ardından staj kısmına geçildi. Bu sayede yaklaşık 5 ay içerisinde PERYÖN ve KARMER sayesinde İnsan Kaynakları alanında hem eğitim görmüş hem de deneyim kazanmış olduk.
Geçen sene ve bu sene programdan yararlanan bazı arkadaşlarımın Geleceğin İK'cıları programı hakkındaki yorumlarını paylaşmak istiyorum. :)
‘’Geleceğin İK'cıları programıyla birbirinden değerli İnsan Kaynakları yöneticileri tanıma fırsatı yakaladım, izledikleri yolları kendilerinden dinleyip kendime nasıl bir yol çizmem gerektiğini öğrendim. Staj imkanıyla İK'yı yakından tanıyıp gerçekten de hayalimdeki ve yapmak istediğim mesleğin İK olduğunu görüp bu yolda ilerlemem gerektiğini düşündüm.‘’ Egem PINAR
‘’Geleceğin İK'cıları benim dönüm noktalarımdan olan ve alanında uzman kişilerin samimiyetle tecrübelerini anlattığı, daha sonraki süreçlerde yardımlarını esirgemediği dopdolu bir programdı. Emeği geçen herkese teşekkür ederim. Umarım bu tür programlar sürekli bir şekilde gerçekleşir. ‘’Emine ÖNCÜ
‘’Bu program sayesinde normal zamanda tanışma fırsatı yakalayamayacağımız insanlarla tanışma fırsatı bulduk. İnsan Kaynaklarının temel sorumluluklarını, neler yaptıklarını, nasıl çalıştığı hakkında fikirler edindik. Geleceğin İK'cıları eğitimi ile staj yerlerimiz ayarlandı; çok faydalı olduğunu düşünüyorum.‘’ Resul AYDOĞAN
Peryön Güney Marmara'ya, Uludağ Üniversitesi Kariyer Araştırma ve Uygulama Merkezi'ne ve beni kırmayıp blog yazıma katkıda bulunan arkadaşlarıma sonsuz teşekkürler.



Yorumlar